16. 06. 2020 Správy

Liga štartuje so svojou novou kampaňou. Čo znamená číslo 21?

Liga každoročne prináša destigmatizačné kampane zamerané na podporu starostlivosti o duševné zdravie.

Cieľom tohtoročnej kampane je vyzvať ľudí na Slovensku, aby si vážili svoju dušu.
Chceme, aby duševné zdravie bolo v týchto mesiacoch čo najviac prítomné vo verejnom priestore a stalo sa dôležitou témou, ktorá hýbe spoločnosťou. Sme presvedčení, že aj to je cesta, ako dosiahnuť potrebné zmeny v starostlivosti o duševné zdravie.

Leitmotívom kampane je váha ľudskej duše, o ktorej sa laicky hovorí, že má 21 gramov.
Vizuálnym symbolom je pierko vyjadrujúce ľahkosť a krehkosť duše.
Na hlavnom vizuále kampane sa pierko vznáša nad rukou. Tá symbolizuje váženie duše, ku ktorému ľudí metaforicky vyzývame, a zároveň je to aj podaná pomocná ruka všetkým, ktorí ju potrebujú.

Kampaň bude bežať primárne na Facebooku a na Instagrame 3 týždne.

Odštartuje videom s výzvou, aby si ľudia začali vážiť dušu. V ďalších dňoch budeme postupne rozvíjať tému 21 gramov, 21 instagramov, 21. storočie, atď 

Zároveň sa do kampane rozhodlo zapojiť množstvo predstaviteľov verejného života a populárnych osobností. Za všetkých spomeňme aspoň hercov Martina Hubu a Dominiku Kavaschovú, spisovateľa Michala Hvoreckého, moderátorov Veroniku Cifrovú Ostrihoňovú, Mateja „Sajfu” Cifru, či pani poslankyňu Janu Žitňanskú, ktorá sa dlhodobo venuje sociálnym témam a pokúša sa o zmeny v prístupe štátu aj v oblasti duševného zdravia. 

Tieto osobnosti si zavesia videá, v ktorých vyjadria podporu kampani, na vlastné profily a spýtajú sa svojich followerov, koľko váži ich duša.

Dôležitou súčasťou bude PR, kde budeme vysvetľovať našu snahu, a priestor dostane tiež populárny influencer Fero Joke, ktorý sa v úprimnej osobnej spovedi podelí so svojím príbehom.

Pozrite si hlavné video:

Video s p. Martinom Hubom:

Spoločné videá s influencermi:

Budeme vďační, ak sa pridáte aj vy a myšlienku kampane budete šíriť ďalej, aby sa dostala k čo najväčšiemu počtu ľudí.

Veríme, že týmto prispejeme k zlepšeniu starostlivosti o duševné zdravie. Že budeme tou tichou silou, ktorá s podporou verejnosti pohne vecami. Pridlho stáli na jednom bode a spolu máme šancu ich zmeniť.

Vašu pomoc si budeme nesmierne vážiť. Metaforicky poslať pierko ďalej môžete zdieľaním postu, ktorý nájdete na https://bit.ly/Dvazmesidusu (desktop) alebo https://bit.ly/Mvazmesidusu (mobil).

Na záver by sme sa radi poďakovali všetkým, ktorí sa podieľali na realizácii tejto dôležitej kampane.

Reklamná agentúra: MARK BBDO

Animácia videa: Studio 727

Hudba: Matúš Široký

Fotograf: Rasťo Blaško

Zvukovýroba: Stame

Hlas kampane: Štefan Bučko

Ateliér HAUS z Banskej Štiavnice, ktorý daroval rám na pierko pre pani prezidentku Zuzanu Čaputovú

Marek Lehocký (Lecom production) – foto z odovzdávania pierka pani prezidentke

Špeciálna vďaka patrí všetkým osobnostiam a influencerom, ktorí nás podporili. Veľmi si to vážime!