Ako sme dokumentovali na predchádzajúcich stránkach, učitelia a iní zamestnanci škôl znášajú vysoké riziko stresu. Je veľmi pravdepodobné, že vo vašej škole bude mnoho ľudí, ktorí čelili duševným problémom v niektorom štádiu svojho života. To znamená, že je kľúčové byť schopný poskytnúť univerzálnu, cielenú a špecializovanú externú podporu a pomoc a navigáciu na takúto pomoc naprieč celou školou. Pomoc a navigácia by mala byť viditeľná pre všetkých zamestnancov a mala by byť v ideálnom prípade ľahko dostupná. Školy by mali pravidelne a jasne komunikovať voči zamestnancom o podporných programoch, ktoré sú k dispozícii vrámci školy a tiež mimo školy v rámci neziskových, regionálnych, alebo národných programov.
Komunikácia podporných nástrojov môže byť realizovaná rôznymi spôsobmi, napríklad:
Univerzálna podpora pre zamestnancov môže obsahovať:
Cielená podpora pre zamestnancov, osobitne pre tých, ktorí majú na starosti duševné zdravie, môže obsahovať:
Podpora odborníkov pre zamestnancov (najmä pre tých, ktorí majú duševnú poruchu alebo jej príznaky) môže obsahovať:
Tu sú tipy, ktoré zozbierali tímy z duševne zdravých škôl v anglicku:
Template staff signposting poster
Print this poster and display in staff rooms with information for staff.
The charity for the education workforce offers free, confidential help and support to school staff and run a helpline 08000 562 561.
This website was curated by Mind, supported by The Royal Foundation. It is a first stop to find documents, guides, tips, videos, courses, podcasts, templates and information from key organisations across the UK, all aimed at helping individuals and organisations get to grips with workplace mental health.
These pages from our Mentally Healthy Schools site includes information about how to identify early signs of mental health difficulties and responding to a colleague who says they are unwell.
Reframing thoughts activity – This simple template can be used by anyone to identify unhelpful or negative thoughts, and try to reframe them in order to reduce their feelings of distress or anxiety.
An anonymous case study from a Headteacher who endorses using the Education Support Partnership.